Wał ze sprzęgłem automatycznym L997, 830/1600 Nm
Zasada działania sprzęgła:
W momencie przeciążenia sprzęgło się wyłącza nie powodując zużywania się (jak np. w sprzęgłach zapadkowych, ciernych czy na śrubę ścinaną). Gdy opór zostanie pokonany sprzęgło automatycznie samo się włącza przekazując napęd
Krzywki (4 szt), wypychane są przez sprężyny osadzone w rowkach napędowych obudowy powodując, że napęd jest przekazywany. W momencie przekroczenia ustawionej nastawy sprzęgła, krzywki pod wpływem napotkanego oporu przekręcają się i wskakują w rowek po którym się ślizgają nie przekazując napędu a tym samym nie niszcząc sprzęgła tak jak to jest w przypadku sprzęgieł grzechotkowych (zapadkowych). W momencie gdy opór zostaje pokonany automatycznie krzywki się przekręcają i wskakują w rowki napędowe przekazując napęd.